מחקר בגובה העיניים

מחקר בגובה העיניים

מפעל ייחודי של הקרן הלאומית למדע שמטרתו להנגיש את הישגי המחקרים הממומנים על ידה לציבור הרחב.

עובדות ומספרים

< חזרה למחקרים
ד"ר טלי רגב
כלכלה
המרכז הבינתחומי הרצליה
מדעי החברה
תקופת המחקר
2015-2019

השוואה בין מכירות של נשים וגברים בשווקי מוצרים מקוונים

במחקר זה נבדקו מאות אלפי עסקאות מכירה פומבית בeBay ונמצא כי נשים מוכרות קיבלו פחות הצעות ומחירים נמוכים יותר מגברים שמכרו מוצרים זהים. בממוצע הנשים המוכרות קיבלו כ-80 סנט עבור כל דולר שגבר מוכר קיבל בעת מכירת מוצר חדש זהה לחלוטין

נכתב ע''י טלי רגב, 15 אוק 2018

במחקר זה, שנערך יחד עם ד"ר תמר קריכלי-כץ מאוניברסיטת תל אביב, נבדקו מאות אלפי עסקאות מכירה פומבית בeBay ונמצא כי נשים מוכרות קיבלו פחות הצעות ומחיר נמוך יותר מגברים שמכרו מוצרים זהים. בממוצע הנשים המוכרות קיבלו כ-80 סנט עבור כל דולר שגבר מוכר קיבל בעת מכירת מוצר חדש זהה לחלוטין. במוצרים המשומשים קיבלה מוכרת אישה 97 סנט על כל דולר שקיבל גבר שמכר מוצר משומש זהה, כנראה מכיוון שהקונים סומכים יותר על תיאור המוצר המשומש כשהוא נכתב על ידי אישה. כמדיניות, eBay אינה חושפת את מין המוכרים, אולם מתוצאות ניסוי שערכו החוקרות ניתן היה לקבוע ברוב המקרים את מין המוכר/ת על פי שם המשתמש/ת או המוצרים האחרים שהציע/ה למכירה. כדי לבחון את התיאוריה שאנשים תפסו את המוצרים הנמכרים על ידי נשים כפחותי ערך, החוקרות ערכו ניסוי נוסף שבו הציעו לנבדקים לקנות כרטיסי מתנה של אמזון בשווי 100 דולר. כשמדובר היה באישה, משתתפי הניסוי הביעו לרוב נכונות נמוכה יותר לשלם עבור הכרטיס. למוכרות הוצעו 83 דולר עבור הכרטיס, לעומת הצעה של 87 דולר למוכרים גברים.

פורסם בתאריך - 14-אוגוסט-2019 - התכנים נכונים ליום הפרסום

מילות מפתח

gender
discrimination
product markets
Gender Gap
peer to peer
פורסם בתאריך - 14-אוגוסט-2019 - התכנים נכונים ליום הפרסום