מחקר בגובה העיניים

מחקר בגובה העיניים

מפעל ייחודי של הקרן הלאומית למדע שמטרתו להנגיש את הישגי המחקרים הממומנים על ידה לציבור הרחב.

עובדות ומספרים

< חזרה למחקרים
פרופ' יניב אסף
המחלקה לנוירוביולוגיה
אוניברסיטת תל-אביב
מדעי החיים והרפואה
תקופת המחקר
2012-2017

הגורמים לשינויים מבניים במוח בעקבות למידה

מחקר זה ביקש לבחון מהו המקור הנוירוביולוגי של שינויים מבניים במוח: האם הוא נובע משינוי מבני בתאי העצב או משינוי בתאי התמך, תאי הגליה שתומכים בפעילות תאי העצב?

נכתב ע''י יניב אסף, 15 אוק 2015

כיצד למידה מרחבית - למידה הקשורה לתנועת הגוף שלנו במרחב - גורמת לשינויים מבניים במוח? מחקר זה ביקש לספק תשובה לשאלה זו. מחקרים שונים כבר הראו בעבר כי ניתן לאפיין, בעזרת דימות בתהודה מגנטית (MRI), שינויים מבניים במוח כתוצאה מלמידה קצרת טווח. במחקר הנוכחי רצינו לבחון שאלה משלימה: מהו המקור הנוירוביולוגי של שינויים האלה? האם הוא נובע משינוי מבני בתאי העצב או תאי התמך (תאי הגליה), שתומכים בפעילות תאי העצב? כדי לענות על שאלה זו הזרקנו לרקמת המוח חומרים אשר מונעים פעילות חשמלית מתאי העצב ותאי התמך. לאחר מכן בדקנו את השינויים המבניים במוח בעזרת דימות בתהודה מגנטית. לאחר ההזרקה מצאנו כי מקור השינויים המבניים, כפי שנמדדים בתהודה מגנטית, הוא בתהליכי גמישות מוחית שעוברים תאי התמך - ולא תאי העצב.

פורסם בתאריך - 22-מאי-2019 - התכנים נכונים ליום הפרסום

מילות מפתח

תאי עצב
glial cells
דימות בתהודה מגנטית
תאי תמך
גמישות מוחית
magnetic resonance imaging
neurons
neuroplasticity
פורסם בתאריך - 22-מאי-2019 - התכנים נכונים ליום הפרסום