מחקר בגובה העיניים
מחקר בגובה העיניים
עובדות ומספרים


בעידן האינטרנט הטיסות נהיו ארוכות יותר
המחקר שלנו מראה שפתיחתן של סוכנויות נסיעות מקוונות גרמה לתחרות בין החברות להתמקד במחיר הטיסות במקום במשך הטיסות. כתוצאה, הטיסות התארכו והתמריץ של החברות לספק שירות ברמה גבוהה ירד
אנו טוענים שעלייתן של סוכנויות הנסיעות המקוונות שינתה את אופייה של התחרות בשוק התעופה. המחקר שלנו מראה שבעידן שלפני האינטרנט, התחרות בין החברות התמקדה בקיצור משך הטיסה. כיום, התחרות מתמקדת בתחרות מחירים. השתמשנו בנתונים של אלפי טיסות בשנים 1997-2007 ובנתוני השימוש באינטרנט ברחבי ארצות הברית לאורך השנים הרלוונטיות. ממצאינו מראים קשר חיובי בין השינוי בהיקף הגישה לאינטרנט באזורים שונים לבין השינוי במשך הטיסות מאזורים אלו: ככל שהיקף הגישה לאינטרנט גדל כך משכי הטיסות התארכו, וזאת מכיוון שהתחרות כבר אינו ממוקדת בקיצור משך הטיסות. התופעה הזו חזקה במיוחד בשווקים תחרותיים ללא חברות תעופה מוזלות, שבהם לצרכנים יש אינטרס מיוחד למצוא את המחיר הזול ביותר ולא את הטיסה הקצרה ביותר. אנו גם מוצאים שאיחורים בטיסות גדלו ככל שנוסעים רבים יותר עשו שימוש באינטרנט לרכישת כרטיסי טיסה. אם כן, הממצאים מצביעים על כך שבמקביל להשפעה החיובית של האינטרנט על המחירים, ייתכן שהאינטרנט גם השפיע לרעה על ביצועי החברות ועל התמריצים שלהן לספק שירותים בעלי איכות גבוהה.