מחקר בגובה העיניים

מחקר בגובה העיניים

מפעל ייחודי של הקרן הלאומית למדע שמטרתו להנגיש את הישגי המחקרים הממומנים על ידה לציבור הרחב.

עובדות ומספרים

< חזרה למחקרים
ד"ר איתי אטר
הפקולטה לניהול
אוניברסיטת תל-אביב
מדעי החברה
תקופת המחקר
2011-2014

בעידן האינטרנט הטיסות נהיו ארוכות יותר

המחקר שלנו מראה שפתיחתן של סוכנויות נסיעות מקוונות גרמה לתחרות בין החברות להתמקד במחיר הטיסות במקום במשך הטיסות. כתוצאה, הטיסות התארכו והתמריץ של החברות לספק שירות ברמה גבוהה ירד

נכתב ע''י איתי אטר, 15 אוק 2015

אנו טוענים שעלייתן של סוכנויות הנסיעות המקוונות שינתה את אופייה של התחרות בשוק התעופה. המחקר שלנו מראה שבעידן שלפני האינטרנט, התחרות בין החברות התמקדה בקיצור משך הטיסה. כיום, התחרות מתמקדת בתחרות מחירים. השתמשנו בנתונים של אלפי טיסות בשנים 1997-2007 ובנתוני השימוש באינטרנט ברחבי ארצות הברית לאורך השנים הרלוונטיות. ממצאינו מראים קשר חיובי בין השינוי בהיקף הגישה לאינטרנט באזורים שונים לבין השינוי במשך הטיסות מאזורים אלו: ככל שהיקף הגישה לאינטרנט גדל כך משכי הטיסות התארכו, וזאת מכיוון שהתחרות כבר אינו ממוקדת בקיצור משך הטיסות. התופעה הזו חזקה במיוחד בשווקים תחרותיים ללא חברות תעופה מוזלות, שבהם לצרכנים יש אינטרס מיוחד למצוא את המחיר הזול ביותר ולא את הטיסה הקצרה ביותר. אנו גם מוצאים שאיחורים בטיסות גדלו ככל שנוסעים רבים יותר עשו שימוש באינטרנט לרכישת כרטיסי טיסה. אם כן, הממצאים מצביעים על כך שבמקביל להשפעה החיובית של האינטרנט על המחירים, ייתכן שהאינטרנט גם השפיע לרעה על ביצועי החברות ועל התמריצים שלהן לספק שירותים בעלי איכות גבוהה.

פורסם בתאריך - 25-פברואר-2019 - התכנים נכונים ליום הפרסום

מילות מפתח

לא הוזנו מילות מפתח
פורסם בתאריך - 25-פברואר-2019 - התכנים נכונים ליום הפרסום